Doorlopend project

Rozenquilt 1ste blok

1ste blok Blended quilt

Een doorlopend project van enkele jaren. Ben begonnen in 2004, n.a.v. een blended quilt cursus.  Quilts maken in de stijl van de 19 eeuw, waarbij print in elkaar overvloeien en de kleuren van romantische stoffen opgaan in een nieuw geheel. Het patroon van een oude quilt die in het bezit is van het quiltersgilde vond ik mooi. Het patroon werd in de cursus uitgegeven. Nu heb ik mijzelf (dit jaar) beloofd dat deze quilt als een rode draad steeds weer zal op te pakken. Toen ik in 2004 begon dacht ik een paar blokken te maken, maar dat werd anders. Langzamerhand groeide de quilt. Nu wil ik een echte beddensprei maken. Heb niet voldoende stof hiervoor,  de kleuren veranderen de stoffen uit 2004 zijn niet meer te koop, dus voeg is steeds rozenstofjes van heden toe. Zondag heb ik nog eens 9 blokken gemaakt. Inmiddels heb ik er nu 50.

Nog vele blokken te gaan het blenden heb ik inmiddels losgelaten en alleen donker en licht en natuurlijk wel alle stofjes hebben een printje.

Tent.Ta 023

4 thoughts on “Doorlopend project

  1. heel knap om zo’n project na jaren weer op te pakken ,vervolgens het zoeken naar nieuwe bijpassende kleuren. Mooi die rozenstofjes, rozen zijn van alle tijden en is een geweldige vondst voor deze quilt

  2. Leuk zo’n project .
    Destijds maakte ik ook een hele grote rozenstofjes quilt. Ligt nu in de kast
    Volgens mij zijn de stoffen nog te koop . Ik dacht bij Petra Prins in Zutphen ?
    Maar ik had er ook uit Amerika . Als je het merk weet, lukt het misschien?
    Succes !

  3. Ik keek net op de site van quiltshop 100 rozen in Deventer . Daar hebben ze de klassieke rozenstoffen van lecien .
    Kijk maar eens!

Geef een reactie

