Bij Vrijdag expositie 10,11 en 12 juni 2016 – Uithuizen/Groningen

Donderdag de expositieruimte van onze groep Bij Vrijdag ingericht, locatie Doopsgezinde kerk van Uithuizen.13435338_1049713088440750_8108374170955277631_n

Donderdagavond de opening door de burgemeester van de Gemeente Eemsmond, Marijke van Beek locatie de Gereformeerde Kerk te Warffum.De heer Harm Harms, van het Textielinstituut Hawar heeft een lezing gegeven.

Daarna was er een ontvangst in het Openluchtmuseum Het Hoogeland.  De tentoonstelling Van Textiel tot Tyvek van Saskia Weishut-Snapper is  daar te zien van 10 juni t/m 28 augustus.

espoiretgloire004[1]

Impressie van de werkstukken Bij Vrijdag.

Mijn ruimtelijke mobile Circulatie

textiel festival 016textiel festival 017

Deze is opgebouwd met recyclingmateriaal, een oude lamp van Ikea die de cirkels opleverde.

project 2016 004

Dit was mijn uitgangspunt voor de mobile.

Allen zijn met voile bekleed en daarin toegevoegd cirkels van gemaakt van zelfgeverfde stof, polylux en deze zijn bewerkt met machinaal en handborduursels daarna heb ik gaten er in gebrand en voor de afwerking heb ik de heatgun gebruikt.

Groei 1,2 en 3

3 panelen van weefsel van organza en krant bewerkt met hittemanipulatie.

 

 

Anthoinette Jorritsma – Hippocampus Oermoeder

Joke Heerlien – Borduurwerk op foto’s

Marina Vogelaar – Saori weven

Petra Gerner – Vrij borduurwerk

Marjan Ruitenberg – Schors

textiel festival 025

Joke Ketel – Vilt

textiel festival 035

Hennie Zikken – Papierwerk

textiel festival 032

 

Het waren gezellige, druk bezochte dagen. Wij hebben veel reacties en complimentjes ontvangen.

 

 

3 gedachten over “Bij Vrijdag expositie 10,11 en 12 juni 2016 – Uithuizen/Groningen

  1. Een pracht expositie hebben jullie samen neergezet. Mijn man en ik hebben ervan genoten!
    En leuk dat we je even hebben gesproken.

  2. Met veel plezier ben ik zaterdag de hele dag aanwezig geweest en heb uitgebreid jullie bijzondere werk kunnen bewonderen. Een mooie tentoonstelling in veel verschillende technieken, absoluut de moeite waard!

Plaats een reactie