TEKST NAAR TEXTIEL

Na het bezoek van de Algemene tentoonstelling van het Quiltersgilde in Nijkerk, kreeg ik de flyer van “doe je mee met het project van “Tekst naar Textiel”. Een uitdaging ! Hoe heb ik het aangepakt. Welke tekst?

In het verleden had ik het boek met vele gedichten van Toon Hermans “liggend in het gras” gelezen. Daaruit dacht ik een gedicht te gaan gebruiken als tekst voor dit project.

Het boek tevoorschijn gehaald en tot mijn verbazing viel er een krantenknipsel uit 2007 met  een interview met Paul van Vliet uit. Dit was geen toeval. Paul van Vliet is in 2023 overleden.
Dus ter nagedachtenis zette ik de tekst om in een artquilt

MORGEN BLIJFT ALTIJD VERBORGEN

Tekst die Paul van Vliet schreef in z’n kleedkamer vlak voor het optreden.

Een rode zon, een stille zee
De nevels in de morgen
Een vogel neemt de zomer mee
De toekomst ligt verborgen
Stilte voor de najaarsstorm
Afscheid van de groene bomen
Heimwee en een nieuw begin
September: tijd om thuis te komen.

Plaats een reactie